Alla inlägg den 11 september 2009

Av Yazz - 11 september 2009 23:27

Det tog tjejerna 5timmar att åka en sträcka som normalt tar 2timmar. Lindish och jag hade det ändå bra tills de andra kom, vi hann handla kläder, lösfläta(don´t ask...)stövlar och lite annat smått. Stövlarna är jag lite osäker på då det inte är riktigt min färg men så snygga och sköna.

  

När tjejerna äntligen kom blev det racing på de timmarna vi hade kvar. Pocahontas klänning satt perfekt på henne men jag lackade ur på ägarinnan i butiken som hade sålt slöjan Poca hade valt till en annan kund för hon ansåg att Pocas bröllop var senare. Så nu är det på håret att slöjan hinner levereras innan bröllpet. Mongotjej.Skrikandes

Därefter bar det av till nästa butik för att köpa smycken till brudens hår och öron. Bling bling är det minsta man kan säga om butiken, kolla bilderna nedan, tom miniräknaren, häftapparaten och tejphållaren blingade. Glad

Vi köpte bara örhängen och ett spänne till håret på det stället.


Dagens höjdpunkt var på Hötorget när vi skulle köpa lite färska fikon. Pocahontas började genast pruta, för jag vägrar sånt, vi ville ha 3 för 10kr istället för 2 för 10kr, ren sport och inte av snålhet. Det tog de tre männen i ståndet 30sekunder innan de va på oss och skulle målande beskriva vår skönhet. Vi var solen(jag),månen(Pocahontas)och stjärnan(Lindish), vi var helt enkelt hela himlen. När vi ligger dubbelvikta av skratt säger han vidare att jag har så vackert leende så man kan se honung droppa ifrån mina körsbärsläppar(what??!!), ifrån Lindish panna rullade det ner pärlor(jag trodde han menade svett så jag vänder mig om och kollar men hon va snustorr)sen skrattade vi så mkt att vi inget mer hörde för han fortsatte och fortsatte på sin brutna svenska så det blev bara värre och värre! Vi gick skrattande därifrån med våra fikon 6st var för 20kr. De är helt otroliga men sååå underhållande om man har humor!


Nu är jag iaf hemma i Örebro, vi kom fram mkt senare än beräknat iom att vi stannade till och hämtade min klänning på vägen oxå.Vi skulle inte hinna men min gulliga gravida kusin Dano hämtade ut den åt mig. Tyvärr är den fortfarande lite för stor så jag lämnar in den på söndag igen. Men snygg är den, så nu är jag klar kan man säga med klänning, skor, väska men saknar smink och nagellack!


En skööön dag har det varit med mkt kackel, shopping och en massa skratt. Spanx för det mina goa tjejer och killarna på Hötorget!


Kram och gonatt!



        

Av Yazz - 11 september 2009 10:40

Pocahontas sitter på ett tåg till Sthlm just nu, hon skulle vara framme strax efter 11. Hon ringde mig nyss för att be mig ringa till brudbutiken och säga till att vi blir lite sena, när jag hör henne säga "fan vilken tvärnit!" och några sekunder senare hör jag en chockad röst i högtalaren "Vi har kört på någonting och måste stanna tåget!"

Det visade sig vara en människa de har kört på.....helt otroligt men jag skojar inte när jag säger att detta bara händer Pocahontas när hon åker tåg, allt ifrån strömavbrott till självmord eller barn som byggt en snögubbe på spåret....jag har ändå åkt tåg regelbundet i 11år och sånt här har aldrig hänt mig.

Så nu är de jättesena så jag och Lindish får göra stan på egen hand några timmar.


Man undrar ju hur ego människor kan vara...jag vet att många mår så dåligt att de inte orkar leva längre men att göra det på ett sätt som sätter tramatiska spår i en helt oskyldig människa som chaffören idag....sorry men jag vet inte riktigt om jag tycker det är helt ok. Och med min tro vet jag att självmord inte är svaret på vår eviga fråga. De får göra om samma sak igen tills de hittar det riktiga svaret på sin fråga..... 

Av Yazz - 11 september 2009 09:04

Trots att man är ledig vaknar man ändå samma tid som när man ska jobba. Men idag gjorde det inget för jag vaknade pigg och utvilad och full av energi. Perfekt väder för shopping och tjejsnacksdag!

Det ska provas klänningar en sista gång och shoppas annat som vi ska ha till bröllopet men om jag känner oss rätt kommer vi komma hem med en massa annat onödigt som inte har med bröllopet att göra.


Igår kväll fick jag bekräftelse på kvinnlig list. En oskyldig kommentar och en önskan som blev besannad direkt. Eller hur Lizz?Obestämd


  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards