Alla inlägg den 18 september 2009

Av Yazz - 18 september 2009 15:33

Vi fick en ny ledtråd idag igen: Destinationen vi ska till har ett dubbelnamn.

Denna ledtråd stämmer oxå med vår gissning....Kyss


Lilla H hade katastrof naglar idag, ena handen i en färg och på den andra hade hon tre olika vinröda nyanser som dessutom var målade lager på lager....hon vågade knappt visa de för mig och tänkte verkligen gå på fest så där! Jag skickade snabbt in henne på toa med remover och bomull och gav henne en lila metallic färg som jag hade med mig. Vill ju inte ligga vaken inatt över att hon går runt så där liksom.

  

Mina naglar målades igår och samma lack sitter på plats idag.



Av Yazz - 18 september 2009 08:24

Var och hälsade på nyaste tillskottet i släkten igår. Lilla söta Gabriel tog väldigt lång tid på sig att titta ut, först gick han över tiden med 15dagar och sen stretade han emot i vääääldigt många timmar innan han tillslut togs ut med tvång.

Därför tyckte jag att mamman förtjänade en present mer än lilla Gabriel (iaf denna gång) så hon fick ett namnsmycke med hans namn på som min kära vän Mii har gjort. Snyggt va?

  


Livet är verkligen som ett stort kugghjul, allt går i ett. Liv släcks och liv tänds, glädje, sorg, skratt, gråt, minnen, hopp. Och tur är väl det annars hade vi varit väldigt uttråkade av att springa runt här och inte känna nåt, inte uppleva nåt, inte ha varandra. Men nu lever vi i en värld där det händer en massa saker hela tiden, vi känner, vi mår, vi minns, vi ser fram emot framtiden och planerar. Tror vi att vi gör iaf....jag tror ju på att vi redan har planerat allt i förväg men att vi glömmer de flesta delaljerna och valen för att det ska kännas och vi ska uppleva och lära oss under tiden vi är här. Hade vi varit medvetna och planerna vi satt upp för oss själva skulle vi bara sitta och invänta allt som ska hända och inte lärt oss leva.

Gabriels mamma sa igår: "Om det nu är så att allt är planerat och man väljer sitt liv själv, tackar jag isf Gabriel att han valde att komma till oss!"Skrattande

Och det är helt rätt inställning, njut idag! Imorgon kan planen ha förändrats och man har plötsligt nya förutsättningar och nya människor runt sig, och en massa minnen att leva vidare på.

Av Yazz - 18 september 2009 06:39

Gomorgon på er alla denna kalla höstmorgon. Vaknade tidigt efter en ganska kort natt, har drömt om saker som gjort det svårt att skilja dröm ifrån verklighet. Men det är ju fredag och en ny vecka har passerat. Tiden går fort när man har kul sägs det...ska sluta ha så kul tror jag!


Har fått klagomål, igen. De som känner mig sen många år tillbax saknar min andlighet, mitt djup och mina känslor på min blogg. Jag vet att de ser det som den största delen av min personlighet och jag vet inte hur jag ska försvara mig annat än att jag kanske inte ältar i mitt djup så mkt längre, min tro är så stark och övertygad numera.

För er därute som ändå vill ha mer av sånt ska få det, ni ska få så mkt djup att ni kommer drunka i mina tankar och känslor. Och tigger ni ändå om ännu mer får ni ringa när ni har frågor och funderingar kring livet, döden och allt som händer därefter. Deal?

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards