Alla inlägg den 12 september 2009

Av Yazz - 12 september 2009 22:34

Jag somnade....så jag fick inte träffa killarna idag. Vaknade av att telefonen ringde vid 1830 och sen var det fullt hus här. Pratades, planerades, och så åt vi fikonen från Hötorget som jag har lust att halvätna gå tillbax och slänga på killarna som sålde de. De var inte goda/mogna PLUS att fikonen på Willys kostade 2.90kr/st så vi tjänade inte på att stå och pruta plus att vi bjöd på oss i onödan(även om vi fick oss ett gott skratt).

Sen var det dax för äppelpaj så vi gick ut och plockade äpplen och slängde ihop en paj. 3 kockar var vi och den blev grym, så i detta fall blev det gott trots fler kockar.


Provade min klänning som godkändes så pass att nån sa "oj så här fin klänning har du aldrig haft" så jag gissar att den är godkänd.(eller så brukar jag har fruktansvärda klänningar annars). Alla tyckte att jag skulle behålla den som den är och inte sy in med risk att den blir ful i pliseringen, så jag lyder deras råd.

Men jag vill byta ut strassspännet till en finare så jag är på jakt efter en brosch nu, känns inte som att det ligger i tiden iom att det verkar vara dåligt med broscher i butikerna vi har snurrat runt i, hittade dock en på nätet som jag har beställt så jag hoppas den är fin och att den kommer i tid.

Kanske borde starta en broschtrend, för det är ju faktiskt ganska snygg med detaljer på kläder och väskor.


Kram och gonatt!



  

Av Yazz - 12 september 2009 16:11

Varit iväg och shoppat en sväng med min mamma men jag var för trött så jag ville vända hem och lägga mig. Vilket jag oxå gjorde en stund men det är svårt att sova här med folk som plingar på dörren och ringer hela tiden. Meningen är att jag ska iväg och kramas(busa) lite med mina killar, Levlev, Luky, Limlim och deras mamma Tanzo, men de är på kalas ett tag till så jag passar på att vila en stund till.


Mina killar är det bästa som finns iaf de två äldsta, den yngsta Limlim har haft nåt emot mig sen han föddes, tjurigaste 3-åringen i världen tror jag. Luky är mellankillen som är sååå charmig så man smälter och så har vi Levlev som är familjens advokat. Honom kan man inte få igen käften på när han ska försvara sig eller tror stenhårt på vad han säger. Jag har fortfarande makten att be honom hålla käft(på ett bättre sätt)men om nåt år eller två är det oxå kört gissar jag.

Han var 3år när han bad sin pappa ringa upp mig på mobilen för han hade "saknat mig". Jag blev jätteglad när jag hörde att det va han som ringde och undrade när jag skulle komma hem till de och fika med hans mamma. Efter 2-3min samtal säger ungen "kan du köpa Lejonkungen åt mig?", varpå jag hör hans pappa kommer springade och rycker telefonen ifrån honom och säger till mig att ignorera hans önskan om filmen för de hade precis nekat honom den då han redan hade hur mkt filmer som helst. Då har alltså Levlev inte godtagit ett nej ifrån sina föräldrar och snabbt tänkt ut vilket pucko han skulle kunna charma för att få sin film. Yazz såklart.

Som ni förstår kunde jag såklart inte lyssna på hans pappa utan gav mig ut och letade efter filmen, som var slut i hela Sverige, så jag köpte Ice age istället som var nr 2 på hans lista. Oskyldig



Av Yazz - 12 september 2009 10:00

Somnade som en stock och vaknade med träningsvärk. Känner mig mörbultad efter gårdagens shopping och stress.

Och nu vill mamma ha min uppmärksamhet och mitt sällskap så det är bara att halta upp och se glad ut, jag är ju inte här så ofta trots allt.

Idag är Snäckan på check-up inför sitt stora läkarbesök om några veckor....jag har redan nu ångest över den dagen. Förra året var jag med henne på besiktningen för första gången. Killen som tog emot oss måste ha sett hur vilsen och rädd jag sett ut så han ledde mig till en stol och sa "va inte orolig detta kommer gå så bra!" När han var klar kom han fram och började prata med mig som om jag vore ett barn, att Snäckan hade passerat utan anmärkning.

Denna gång är jag lite orolig att hon inte kommer passera för nu är det jag som har kört henne under ett år och jag är inte så varsam när jag kör.....varsam i trafiken men inte med att sköta henne under huven kanske.Skäms

Mamma står och stampar här nu, dax att påbörja dagen!





Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards