Alla inlägg under augusti 2009

Av Yazz - 3 augusti 2009 22:26

Snälla Pocahontas, kan vi inte ta en sväng förbi Göteborg och säga Hej till Madonna på vägen hem!!! Du vet ju hur stooor hon har vart för mig sen barnsben. Nu är det ju nästan som att berget har kommit till Mohammed, hon är ju verkligen runt hörnet! Pleeeaaaaseee!

Kommer nog tjata hål i huvet på dig hela vägen ner annars.....:)



Hur snygg får man vara egentligen? Jag ser inte ens ut så där nu och är 20år yngre än hon.....



Av Yazz - 3 augusti 2009 19:10

Avbrottet tog lite längre tid än jag trodde.

Men hör och häpna: jag har vart i skogen och plockat skvallerbär! Och jag hade gummistövlar på mig! Detta har ingen skådat sen jag va barn kan jag säga.

Blåbären kallades skvallerbär förr för man såg genast när någon stulit blåbär, man va ju blå om läpparna :)

Hur som helst följde jag motvilligt med ut i skogen idag fullt påklädd och stövlar. Hann plocka en liten näve (som ni ser på bilden) men fick sen ett hysteriskt anfall och spang upp på grusvägen och underhöll därifrån de andra med skvaller och roliga historier medan de plockade vidare. Jag har en ganska  stor fobi för spindlar och kryp och hör därför inte hemma i skogen. Kallas inte för betongflicka utan anledning. Men liiiiite stolt är jag faktiskt över mig själv idag! ( och ingen huvudvärk längre, kan kanske bero på den friska luften)

Av Yazz - 3 augusti 2009 10:49

Av Yazz - 3 augusti 2009 09:56

Jag vet att jag kan gnälla rätt bra och att det låter ännu värre när jag är i Örebro men jag har FORTFARANDE ont i huvet! Inget hjälper, varken tabletter, vatten eller sömn. Inte ens choklad denna gång!

Det enda possitiva just nu är att vädret verkar ha vänt och det kanske tom blir varmt nu när jag har semester.

Hoppet är det sista som överger människan.....


Av Yazz - 2 augusti 2009 23:33

Nu kommer jag säga en sak som jag vet att jag kommer ta tillbax imorgon bitti. -Jag ska aldrig mer shoppa!!!!

Powernapen efter Vingåker hjälpte inget alls utan orsakade istället en s****s huvudvärk som fortfarande inte har släppt, vilket gör att jag förbannar shoppingen idag. Shopping som ändå inte berikade mig på nåt sätt utan slog bara ut mig istället. Men detta kommer jag dock ta tillbax imorgon när jag vaknar utvilad och utan huvudvärk, jag är ju trots allt tjej, då är ju shopping motsvarigheten till bilar, båtar, spel eller fotboll är för killar.


Dagens färg är mitt chockrosa OPI, se bild på inlägget den 28jul-09.


Kram och Gonatt......


Av Yazz - 2 augusti 2009 16:33

Nu är jag helt slut som människa. Värker i hela kroppen och kom hem tomhänt som jag trodde att jag skulle göra. Dock kom de andra hem med varsina snygga kostymer ifrån Tiger tack vare deras personliga shopper Yazz som sprang hit och dit åt de. Känner mig som en kille på det där stället, jag orkar inte kolla på nåt utan gnäller mest på att jag vill därifrån, folk ivägen överallt med 10 barn och rullatorer, finns inte ens några killhörnor där man får sitta och läsa tidningar medan de andra shoppar. Märks det att mitt mysiga morgonhumör är utbytt under dagen....lite sömn nu så kanske jag vaknar med ett bättre humör.


Känner jag mig mer som tigern på bilden.... :)

Av Yazz - 2 augusti 2009 09:37

Idag vaknade jag helt av mig själv, utvilad och glad för jag är leeeedddiiiggg! Och riktigt laddad för semesterns första shopping dag. Och det lär ju bli några sådana dagar med tanke på vädret....men men jag gnääälller inte för det! Det bär av till Vingåkers Outlet men gissar att det bara är killarna i gänget som kommer hitta nåt, det är ett paradis med jeans och kostymer.

Nu ska jag påbörja dagen med frulle för att snabbt måla mina värkande naglar innan vi åker.





Av Yazz - 1 augusti 2009 23:52

Idag har mina naglar var helt naturliga pga av all stress med packning, tvätten och resan hit. Jag har alltså inte tagit semester ifrån att måla de även om jag tagit semester ifrån mitt jobb. Måla naglarna tillhör min vardag.


Kan tyvärr inte visa bild på naglarna idag. Bloggen tillåter inte nudeness....

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards