Alla inlägg under augusti 2009

Av Yazz - 22 augusti 2009 11:11

Somnade kl 2130 igår och vaknade utvilad kl 0900 imorse. Behöver verkligen sova så mkt för att vakna utvilad, trist men sant.

Ledig som man är ska det ju självklart regna idag. Fick mig visserligen att tänka på att man borde köpa på sig fler paraplyer och gummistövlar. Man borde ju äga lika mkt såna som man äger vanliga skor och väskor för man har ju mer användning för de än tex flipflop i det här landet. Finns ju så mkt färgglada och mönstrade gummistövlar att köpa nuförtiden så de är ju inte nördstämplade längre. Även paraplyer borde man äga ett 20-tal av i olika färger och former. Man kanske tom skulle tycka det va kul att ge sig ut i regnet om man va mer cool och färgglad. (Det är ju bra att äga en massa paraplyer iom att man lyckas lägga ifrån sig de titt som tätt.)


Jag äger faktiskt ett par gummistövlar, gissa färgen?


Av Yazz - 21 augusti 2009 20:27

Bakgrund till bifogad film:

Klippet kommer från ett ryskt nyhetsprogram. Det har hänt en gruvolycka och orsaken till olyckan ska ha varit att en del av gruvarbetarna varit
onyktra på jobbet. Personen i fråga som blir intervjuad ska enligt utsago
förneka bestämt att det förekommer alkohol på arbetsplatsen...


Denna film får mig fortfarande att skratta flera år senare. Älskar bådas miner, den ena ljuger sig blå medan den andra vill bli känd!


Av Yazz - 21 augusti 2009 16:32

Av Yazz - 21 augusti 2009 12:11

För att ni ska förstå denna lek måste jag berätta bakgrunden lite.


Det fanns en gammal tradition förr där en kille tillsammans med sin familj gick hem till en ung tjej för att "titta" på henne och sen friade han om han gillade det han såg. Han hade alltså aldrig sett henne innan men hade fått rekomendationen från någon gemensam bekant. Vid detta besök fick tjejen stå bakom ett hörn och iakta killen ifråga, när hon sen serverade kaffet var det upp till henne att ge honom ett svar genom att hälla socker eller salt i kaffet, dvs ge honom ett ja eller nej. Den här tradtionen lever säkert kvar i vissa kulturer i andra länder men jag tycker den är så rolig och ser nätdejing som en mordern version av det hela.


Berättade om detta för Cats en dag och sen dess ropar vi "nu kommer din friare" varje gång det ringer på dörren på jobbet(vi har inte så många besökare på kontoret). Vi vänder oss om och spanar på besöket och får ganska ofta ett skratt anfall. De ser nästan alltid ut som på bilderna nedan!

Av Yazz - 21 augusti 2009 08:31

Inatt drömde jag om en person jag inte har tänkt på sen jag var barn.

Jag växte upp i ett område där vi lekte ute hela dagarna, vi sprang runt och pratade med allt och alla i hela området. Vi hade några parkalkisar som va helt harvlösa, de satt ute hela dagarna och bodde i området. En hette Kurt och hade valt ut mig till att bli hans framtida fru.

Alla retade mig så klart, iaf tills det kom fram till vad Kurt hette i efternamn...Kååth. Trots att vi inte förstod innebörden av det retade vi honom och skrattade åt det hela dagarna.

Kurt dök upp i min dröm inatt för att påminna mig om att han va min första friare, antagligen för jag hade tänkt skriva om friare idag. Jag hade helt glömt bort honom, han lever nog inte idag, men kom på i drömmen att han va en rolig och snäll, han brukade köpa glass åt bara mig för han trodde jag skulle gifta mig med honom en dag. Jag var 8-9år. :)

Av Yazz - 20 augusti 2009 22:44

En lååång promenad blev det, med ett stop för mat på Därmed pasta(så inga tigerräkor eller rosévin). Vi pratade, skvallrade och delade drömmar om framtiden. Men så tvärstannade vi vid en rosa papperskorg, längre fram en lika rosa parkbank och slutligen en rosa sandbox.

Tycker det är sååå underbart att se folk som älskar att leva, vågar, bryter mönster som får oss andra att stanna upp i vårt liv, ta en bild, skratta och sen gå vidare. Minnas och berätta, få inspiration att vilja göra knasiga saker som får andra att skratta. Humor är nog det som är viktigast i livet efter kärleken, utan skratt hade jag nog tynat bort. Skulle inte orka gå runt och vara slentrian, känslolös och bitter. Glöm sånt som drar ner dig och gå ut och måla en parkbänk åt din mamma!


Kram och gonatt!

Av Yazz - 20 augusti 2009 16:49

Nu är även torsdagen slut, veckan har verkligen flygit iväg, och jag har hittat tillbax till rutinerna på jobbet igen. Har tom fått Cats att göra dumma saker igen, idag fick jag henne att dra i sitt BH-band så hon gjorde illa sig själv. Mitt under ett allvarligt samtal om mord och rättegångar flikade jag in att hon skulle flärpa till bandet, vilket hon gjorde. Hon skrattade minst lika mkt som jag själv. :)

Nu ska jag börja dra mig iväg och träffa Lizz för att gå en långpromenad på söder. Sen ska jag försöka övertala henne att följa med och äta tapas för jag är sjukt sugen på tigerräkor. Ett glas rosé vore inte heller så fel så här innan denna sommar är slut.....


Imorgon får ni påminna mig att berätta om våra friare, mina och Cats.


Av Yazz - 20 augusti 2009 11:37

Van De, en kille på jobbet, sa en dag att han föredrar plockmogen frukt, dvs tjejer mellan 20-25år. Vi frågade va han kallade tjejer runt 30, fallmogen frukt fick vi veta. Ska kanske tillägga att tjejerna på denna avdelning är runt 30 så vi blev inte så nöjda och höjde tonläget en aning. Sen ville vi veta va kvinnor över 40 kallades.....äppelmos eller???Och sen blev man kompostbrudar!!!

Vi skällde ut honom tills han gick härifrån med svansen mellan benen....grrrrrrr!!!!!


Mina naglar är Nivea turbo red idag men det blir inga bilder på mina naglar på ett tag för de är nedklippta efter helgens slitage. Vill ju inte visa hur sliten jag är nu när jag kallas fallmogen frukt......

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards