Alla inlägg under september 2009

Av Yazz - 1 september 2009 20:56

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för jag sitter och kollar på kvinnan som fick åttlingar tidigare iår. Hon hade redan 6 barn sen tidigare, alla via inseminering, dvs ingen pappa i bilden alls. Tar hand om dessa barn själv med hjälp av barnflickor, är arbetslös och går på bidrag. Numera säljer hon sin story för att försörja sig.

Jag fattar verkligen inte hur man kan vara så ego, skulle nåt hända henne blir 14 barn föräldralösa och säkert splittade ifrån varandra till olika fosterhem. Tänker man inte alls på sina barn man redan har när man skaffar 8 till? För hon valde det helt själv. Och visst folk fick väldigt många barn förr i världen men det va på naturlig väg och man hade inget skydd, å andra sidan levde man i kollektiv och fick en massa hjälp av familj och vänner.

Hon kommer säkert skaffa fler barn, hon verkar vara en störd kvinna som lever i en fantasivärld. De gråter och gråter...8 små bebisar som vill ha närhet och trygghet och hon är helt ensam.

Hysterin kring henne och barnen är rena cirkusen och så undrar hon varför barnen är så aggresiva.....? Man får ju hoppas att hon får in en massa bra människor som kan hjälpa dessa barn till ett så normalt liv som det bara går, för hennes familj verkar inte så glada över hennes val.


Här har man knappt tid till sig själv medan hon har tid och ork att ta hand om 14st barn i ett litet hus.....va säger ni om det tjejer, ni som har 1 eller 2 barn vill säga? :)


By the way äppelmos är nåt jag kan klara mig utan i många år till, smaken är ok, det är inget jag vill äta igen men nu har jag iaf testat. :)


Kram och gonatt!

Av Yazz - 1 september 2009 17:01

Återigen har jag fått ett konstigt sug efter nåt jag aldrig tyckt om tidigare. Äppelmos....minns att jag hatade konsistensen, precis som jag hatar lever....men nu har jag fått för mig att jag kommer tycka det är gott. Så ikväll ska jag äta kokt potatis, brunsås, köttfärsbiffar el kotletter och så moset vid sidan....låter helskumt men jag ska testa. :)

Har vart nyfiken på det ett tag nu och så ringer Mii häromdagen och säger att hon har gjort egen äppelmos, då såg jag det som ett tecken att jag skulle testa!. Hon är värsta bästa hemmafrun, lagar mat och bakar alltid hemma. Kreativ med inredning och gör helt underbara smycken. De flesta av er har ett gäng smycken redan :) More to come för er som vill så klart!


Nu snurrar det i magen! (en tjej sa det en gång, ny i Sverige, hon hörde fel på att det kurrar i magen)



Av Yazz - 1 september 2009 11:41

Minns ni när man plötsligt fick akut kramp i magen för det hysteriskt sped sig att fluorkärringen var på ingång? Själv tyckte jag det va kul när hon kom för hon avbröt lektionerna en stund. Det va ju alltid nån som skulle börja gråta för de inte ville skölja munnen med vätskan, den var ju faktiskt inte så god. Men det är kanske tack vare den som jag idag har rätt bra tänder och så få hål trots att jag småäter så mkt.


Check this out:

http://www.aftonbladet.se/munhalsa/article5633250.ab

Av Yazz - 1 september 2009 09:26

Somnade så skönt igår kväll men vaknade av en ordentlig smäll ifrån vardagsrummet vid 0300. Låg blickstilla och vågade inte röra mig, helt skräckslagen. Tankarna for direkt till att jag måste ha glömt balkongen öppen och Spindelmannen hade tagit sig in. Spindelmannen härjar nämnligen i Stockholm, han klättrar på fasaderna och gör inbrott så högt som till 6:e vången.....scary!

Lyckades ta mig upp för att kolla vad det var, upptäckte att en av mina hantlar hade ramlar ner ifrån hyllan!! Det hade tom väckt tanten över mig, hörde henne gå fram och tillbax. Henne hör man annars aldrig, speciellt inte mitt i natten. Sen var det bara att försöka somna om....gick inte så bra känner jag just nu....


För er som undrar varför jag inte skriver så mkt om mina naglar är det för att jag har väldigt trasiga naglar just nu. Målar de varje dag men ska nog vila de med bara stärkande lack idag. Bara så ni vet.



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards